Please assign a menu to the primary menu location under MENU

Călătorii

Vacanță în Dubai – O experiență unică

Ce poate fi mai frumos decât să călătorești? Doar așa îți extinzi orizonturile, cunoști culturi și oameni noi dar îți faci și o imagine de ansamblu a fiecărei țări în parte și apoi le poți compara între ele. Este normal ca fiecare loc necunoscut să te surprindă și să aibă acel ceva prin care se deosebește de celelalte. În concluzie, fiecare țară este specială în felul ei și fiecare îți dă un sentiment unic.

Pentru că eu și logodnicul meu împărtășim aeeași psiune pentru traveling, ne-am zis ca ultima pe 2016 să ne surprindă cum se cuvine.
Am hotărât împreună acum câteva luni să petrecem o săptămână de relaxare în Orientul Mijlociu, mai exact am ales ca destinație Dubai. Cred că nu puteam găsi un loc mai frumos pentru a ne relaxa sau pentru a petrece noaptea dintre ani. Deoarece locurile sunt limitate pentru vacanțele cu zboruri directe, am cumpărat vacanța cu câteva luni înainte pentru a ne asigura că nu ne-o ia altcineva înainte.

Înainte de a planifica o vacanță în Dubai va trebui să luați în considerare o serie de reguli care se aplică încă de când te apuci de făcut bagajul pentru vacanță.
Deși se spune că sunt reguli extrem de stricte când vine vorba de vestimentație, țin să vă sfătuiesc să vă liniștiți… nu există nimeni care să vă amendeze că sunteți în pantaloni scurți sau rochie scurtă însă din respect pentru regulile lor, încercați totuși să fiți decente, spun decete deoarece fac apel la doamne și domnișoare. Nu zic să purtați fuste lungi dar puțin deasupra genunchiului, nu trebuie să exagerați. Nu va avea nimeni nimic împotrivă însă veți fi privite altfel dacă veți merge pe stradă în haine extrem de scurte sau strâmte.

Nici iubirea nu este indicat să v-o declarați în public! Sunt intrezise gesturile tandre dintre tinerii necăsătoriți dar chiar și între cei căsătoriți apropierea nu trebuie să fie evidentă.
Nu veți avea probleme cu cazarea la hotel! Vi se permite să stați în cameră ca și cuplu, nu trebuie să fiți căsătoriți pentru a vă caza în aceeași cameră de hotel.

Puteți purta costum de baie cu bikini tanga doar pe plajele private, plajele publice nu accepta și veți fi atenționate dacă nu vă conformați regulilor. Și bărbații sunt rugați să poarte short.
Topless-ul și nudul nu își au locul într-o țară musulmană, nici pe plajele publice nici pe cele private. Aveți grijă și cu fotografiile, nu aveți voie să fotografiați orice, oriunde, oricum.

Alcoolul se consumă doar pe plaje private sau în hoteluri, iar prețul este pe măsură din moment ce vorbim despre o țară în care consumul de alcool este strict interzis.

Este interzis să vă aduceți cu voi în bagaj medicamente!
Puteți aduce medicamente doar în cazul în care vă sunt pescrise de medic cum ar fi situația bolnavilor de inimă care trebuie să tratamentul la timp însă veți avea nevoie de o dovadă de la medic în acest sens. Mare grijă și ce medicamente luați înainte de a ajunge în UAE, deoarece puteți fi depistat pozitiv pentru consum de droguri datorită codeinei care este o substanță găsită-n medicamente și strict interzisă în UAE.

Câteva lucruri din timpul zborului!

Zborul a durat destul de mult (aproimativ 5 ore), vorbim despre un alt continent, despre o distanță extrem de lungă și de aceea am preferat zborul direct, nu suntem adepții escalelor, zburăm 5 ore dar știm că ajungem direct la destinație.
Am zburat pentru prima dată cu Fly Dubai! Spun încă de la bun început că nu se compară cu celelalte companii cu care am mai zburat până acum (Wizz Air, KLM, Ryanair). Compania aeriană Fly Dubai m-a impresionat. Zborul a fost plăcut, deoarece aveai șansa să îți pierzi timpul uitându-te la seriale, filme, să asculți muzică sau să joci diverse jcuri pe ecarnul din fața ta! Pentru a putea urmări seriale și asculta muzică, prețul era de 15 AED, iar pentru filme 35 AED, plata se poate face cu cardul sau poți plăti direct unui însoțitor de zbor.

Dacă însă nu preferi să plătești pentru filme, seriale sau muzică, poți urmări pe ecranul din fața ta distanța până la destinație, distanța parcursă deja, distanța rămasă, viteza cu care se deplasează avionul, temperatura de afară și altitudinea la care zburați în acel moment.
Tot pe monitorul din fața voastră găsiți și catalogul cu produsele care se vând la bord sau cel cu gustări și băuturi.

Dubai International Airoport (DXB), a fost declarat cel mai aglomerat aeroport din lume. Deoarece am ajuns în toiul nopții, nu a fost foarte aglomerat și ne-am putut obține viza într-un timp destul de scurt.
În Dubai puteți călători doar cu pașaport simplu electronic cu valabilitate de 5 ani de la data emiterii. Cu pașaportul temporar cu valabilitate de un an, nu puteți obține viza, deci nu veți putea vizita Dubaiul cu acesta.

Deoarece noi am călătorit prin agenție, am fost așteptați la sosirea pe aeroportul International Dubai (DXB) de ghidul nostru de la Cocktail Holydays, care ne-a asigurat transferul în siguranță de la aeroport la hotel.

Primul lucru care ne-a bucurat în prima zi a vacanței a fost cu siguranță temperatura. Nu am avut parte de temperaturi extreme, maxima fiind de 28 de grade iar temperatura minimă înregistrată pe parcursul celor 7 zile de vacanță a fost de 23 de grade în timpul zilei.

Fusul orar nu a reușit să ne dea peste cap planurile, ne-am adaptat foarte ușor. Dubaiul pe timp de iarnă este cu două ore înaintea României iar pe timpul verii cu o singură oră.
Deci fusul orar nu a fost deloc o problemă și nci diferența de temperatură, ba chiar a fost o adevărată provocare.

Cu ce te poți deplasa în Dubai?

Din câte am înțeles, cel mai ieftin este metroul, care spre deosebire de noi, al lor este la înălțime și nu pe sub pământ. Nu am avut ocazia de a folosi metroul deoarece ne-am deplasat cu Uber, fiind o aplicație foarte ușor de folosit și prezentă în fiecare țară pe care am vizitat-o.

Aici Uber nu este exact ca peste tot! După cum știm cei care folosim aplicația, cererea cea mai mare este pentru mașinile Uber-x, ei bine în Dubai nu avem această opțiune ci doar Uber Select, Uber VIP, Uber Black, Uber XL și Uber Chopper, da… chiar puteți opta pentru o cursă cu Uber inedeită cu elicopterul și prețul este pe măsură!
Fiindcă am utilizat doar Uber Select, am observat că există doar o categorie de mașini pentru Uber Select, mai exact toate sunt marca Lexus. Uber Vip nu am putut accesa deoarece trebuia să avem peste 10 curse Uber Select în Dubai pentru a debloca Uber VIP. (Click pe poză pentru zoom)

Turul Dubaiului

Atunci când ajungi la hotel, împreună cu ghidul poți alege câteva pachete de activități pe care să le faci pe timpul vacanței. Prima activitate pe care am ales-o a fost turul Dubaiului.
Acest tur cuprinde câteva locații precum, Palmierul – Hotelul Atlantis, Plaja Jumeirah de unde se poate observa în toată splendoarea lui Burj Al Arab, Piața de aur, de condimente, muzeul Dubaiului vechi, o plimbare cu barca pe Creek și vizita la Moscheea Jumeirah. Dubaiul este mai exact compus din două orașe, Dubai și Deira iar râul Creek le desparte. (Click pe poză pentru zoom)

Toate aceste vizite au fost foarte interesante dar și extrem de obositoare!

Safari – cea mai frumoasă experiență!

Cea de-a doua activitate a fost safari, o experiență indeită care merită toate laudele! Nu poți spune că ai vizitat Dubaiul dacă nu ai mers în safari.
Recunosc faptul că înainte de a ne lua Jeep-ul de la hotel spre minunata aventură… mi-a fost puțin teamă de ce urmează.
Înainte de a pleca în safari vă recomand să nu mâncați nimic deoarece adrenalina pe dunele de nisip nu vă va aduce nimic bun stomacului )!

Safari-ul a început în jurul orei 15:00 când jeep-ul vine și te ia direct de la hotel. În cazul în care dorești un safari mai ieftin, aceste companii fac pick-up-ul cu un microbuz sau autobuz (nu cunosc exact) până la intrarea în deșert și veți fi apoi repartizați în Jeep-uri pentru adrenalina pe dunele de nisip, aveți posibilitatea de a alege după ofertele care vă sunt expuse de ghid sau dacă le rezervați online înainte de vacanță.

Sincer, nu am crezut că-mi va plăcea la nebunie experiența safari, am rămas uimită de faptul că deși nu mă caracterizează adrenalina, a fost un sentiment unic aventura printre dunele de nisip. Întâi Jeep-ul oprește la intrare de pe autostradă în deșert și dezumflă roțile pentru a avea aderență pe nisip. Locul în care oprește prevede și un magazin de suveniruri de unde-ți poți cumpăra renumitul turban pe care ei ți-l aranjează cu grijă pe cap pentru 15-18 dirhami.

Cele aproximativ 40 de minute de adrenalină mi s-au părut că au trecut extrem de repede și mi-aș mai fi dorit încă pe atât. În acest interval de timp am avut trei opriri pentru poze și pentru a vedea apusul în deșert. (Click pe poză pentru zoom)

Când deja întunericul începea să acapareze deșertul ne-am îndreptat spre tabăra de beduini unde ne așteptau o mulțime de lucruri noi precum: bufet cu tot felul de gustări, plimbare sau poze cu cămilele, loc de fumat narghilea, măsuțe pe nisip la care te așezai pe jos și cortul unde-ți puteai face tatuaje cu henna. Toate aceste lucruri erau însoțite de un spectacol cu dansuri arăbești. (Click pe poză pentru zoom)

Cel mai mult m-a captivat tehnica tatuajelor cu henna, și bineînțeles că am ales să-mi fac și eu unul, puțin mai complex. Am fost extrem de uimită de rezultat și de rapiditatea cu care femeia le contura pe piele.
Un tatuaj henna de dimensiuni mici era inclus în prețul de safari, eu în schimb am optat pentru un tatuaj ceva mai complex pentru doar 20 de dirhami. (Click pe poză pentru zoom)

La final am primit și două poze frumos ambalate, făcute de fotograful companiei care bineînțeles am aflat că nu sunt gratis și au costat 100 de dirhami. Deci dacă vă sunt făcute fotografii de altcineva înafară d evoi, cu siguranță nu sunt gratis :))) ! (Click pe poză pentru zoom)

Gala Dinner

Pentru că am ales să mergem în Orient pentru a sărbători noaptea dintre ani, am avut parte de o masă și petrecere festivă de revelion organizată de hotelul unde eram cazați. Petrecerea a fost ceva nou pentru noi deoarece eram foarte multe naționalități și deși erau atât de mulți străini ne-am simțit foarte bine, ba chiar ne-am făcut prieteni din India și am socializat cu niște turiști din Rusia. (Click pe poză pentru zoom)

A fost o experiență foarte interesantă, am împărtășit și celorlalți de ce este frumos să vizitezi România și ne-am lăudat oarecum cu locul din care venim. Și ei ne-au spus foarte multe lucruri frumoase despre India și poate că vom ajunge și noi să ne convingem.

Deși a fost o atmosferă plăcută, nu am stat foarte mult acolo deoarece am vrut să vedem focurile de artificii de la Burj Khalifa.

Croaziera în Dubai Marina

Croaziera a fost foarte specială, cred că depășește chiar și cel mai frumos vis. Clădirile extrem de înalte și luminate, masa în aer liber pe un mini-vapor în mișcare în jurul insulei Palm Jumeirah.
Tot în această croazieră ai șansa de a vedea Burj Al Arabul în toată splendoarea lui în toiul nopții.
Peisajul îți taie răsuflarea, noaptea Dubaiul este fascinant de aceea croziera începe undeva la ora 21:00. Totul se desfășoară destul de simplu, ești luat cu mașina companiei de la hotel și dus până la locul de îmbarcare. La finalul croazierei, șoferul te așteaptăîn același loc pentru a te conduce înapoi la hotel. (Click pe poză pentru zoom)

Am ales doar trei activități deși doream să urcăm în Burj Khalifa, însă fiind plin sezon la ei, nu am mai găsit locuri disponibile. Astfel am mers și singuri în recunoașterea teritoriului străin. Având Uber la dispoziție, nu a fost deloc greu să vizităm și singuri plajele și alte locuri frumoase.

Am mers la plaja Jumeirah Beach care are o vedere extraordinară spre Burj Al Arab și apele turcoaz ale golfului Persic. Am vizitat și Dubai Mall cu titlul de cel mai mare mall din lume (peste 1200 de magazine), deoarece am nimerit în perioada Shopping Festival, mai exact în pline reduceri…nu se cuvenea să plecăm fără suveniruri iar primul magazin în care am intrat a fost clar Pandora de unde m-am ales cu un suvenir pe măsura noutăților din viața mea. (Click pe poză pentru zoom)

Cea mai frumoasă amintire din Dubai va rămâne cu siguranță momentul cererii în căsătorie, un moment care m-a lăsat fără cuvinte și m-a făcut cea mai fericită femeie din lume. (Click pe poză pentru zoom)

Vacanța în Dubai a însemnat o schimbare imensă în viața mea și cu siguranță vom reveni în amintirea celor petrecute acolo. Deocamdată o să ne bucurăm de următoarea vacanță de la sfârșitul lunii martie.

5 Comments

1. Am citit articolul cu sufletul la gură. Îl aveam deschis într-un tab de vreo săptămână, dar văzusem că e un pic mai lung şi nu-mi doream să-l citesc pe fugă. Abia azi, se pare, am avut timp să mă bucur de el în întregime. Şi chiar m-am bucurat. Într-atât încât l-am întrebat pe prietenul meu “Ce-ai zice de Dubai pentru o vacanţă viitoare?”. Mi-a dat un “Nu” ferm. Aşa că am continuat să citesc articolul tău oftând, gândindu-mă că n-o să ajung niciodată acolo cu el. Nu-mi iau totuşi gândul de la Dubai, chiar dacă el nu vrea să ajungă acolo. Damn it! O să fac bani şi o să mă duc cu o prietenă :)).

Oftez totuşi. Mi-e drag de toate chestiile pe care le-ai menţionat. Îmi plac astfel de destinaţii, cu atât mai mult dacă e şi apă turcoaz în zonă, dar şi arhitectură aparte pentru zona urbană.

Felicitări pentru logodnă! Ştiu că ţi-am spus şi pe facebook, dar se cade să-ţi spun şi aici :D.

1. Eu sunt sigură că vei ajunge, muncești din greu și meriți!Pentru mine Dubai a fost o experiență pe care aș repeta-o la nesfârșit dar de fiecare dată aș găsi ceva nou acolo. Am și vorbit cu logodnicul meu despre viitoarea vacanță în Dubai, cu siguranță trebuie să fie de două săptămâni sau poate chiar mai mult, deoarece nu ai cum să cuprinzi cele mai frumoase locuri de acolo în doar 7 zile. Sperăm să ajungem anul viitor sau poate celălalt să sărbătorim logodna deși plănuim ceva mai măreț pentru viitoarea vacanță care nu știm când va fi, deocamdată ne bucurăm de Maltacare se apropie cu pași repezi. Mulțumesc pentru urare, e foarte drăguț din partea ta! Te pup și sper să aud despre viitoarea ta vacanță, cât mai curând! :*

2. Nu stiu de ce, dar niciodata n-am fost atrasa de Dubai, desi ma declar o mare iubitoare a destinatiilor calde. 😀 Foarte frumoase pozele! Imi place muuult tatuajul!
    Puups!

1. Merci frumos! Dacă ai ocazia, nu rata Dubaiul pentru că n-o să-ți pară rău. Până acum este cea mai frumoasă destinație în care am fost și cu siguranță am să revin! Pupici!:*